середа, 10 травня 2017 р.

Основи інтернету

Основи інтернету

1) Призначення та структура мережі інтернет


Інтернет — це об’єднана мережа, яка складається з набору пов’язаних мереж, що взаємодіють як одне ціле. Складовими Інтернету є мережі різного масштабу: великі національні магістральні мережі, багато регіональних і локальних мереж.
Мережі, які є складовими Інтернету, поширюються на великі відстані та можуть перекривати одна одну, тому будь-яка пара вузлів пов’язана між собою не одним, а багатьма каналами зв’язку, завдяки чому Інтернет забезпечує стійкий зв’язок. У разі руйнування частини мережі пакети інформації можуть обходити ушкоджені ділянки.
Комп’ютери, які працюють у мережі Інтернет, називаються вузлами (іноді — хостами). Інтернет взагалі можна уявити як множину вузлів, кожен з яких може зв’язатися з будь-яким іншим. Вузлами є потужні комп’ютери, менш потужні мінікомп’ютери та персональні комп’ютери. Серед них є такі, що надають послуги іншим комп’ютерам — сервери. Під час отримання електронної пошти ви звертаєтесь до поштового сервера, бажаєте переглянути будь-яку wеb-сторінку — зв’язуєтеся з певним wеb-сервером.
Результат пошуку зображень за запитом "інтернет"
«Інтернет потрібен для передачі і прийому інформації». Його можна представити як одне велике віртуальне поле інформації, яка чудово структуровано і оснащено системою пошуку. Без системи пошуку інтернет не був би настільки популярний.
·  Бізнес. Інтернет — це найсучасніша майданчик для торгівлі. Інтернет — це величезний ринок, який не вимагає фізичного простору і доступ до нього лежить через ваш домашній комп’ютер. Важко уявити обсяги продажів і покупок, які відбуваються в інтернеті кожен день. Число угод величезне. Крім того, реклама, яка розміщується в інтернеті коштує набагато дешевше реальної реклами на фізичному носії, а її ефективність, навпаки, перевершує ефективність будь-якого рекламного щита на жвавому автобані. Інтернет і бізнес йдуть рука об руку ще з самого зародження світової павутини.
·  Спілкування. Інтернет використовується, як ми вже згадували вище, для передачі і отримання інформації. Причому, нам мислиться, що ця сфера — основа, ідея інтернету. Будь-який бізнес, на початковому етапі — це передачі і прийом інформації. На цьому принципі і побудований інтернет. Творець сайту прагне розповісти або про себе, чи про свій товар, або про свої думки, або про свій сайт. І в світовому віртуальному просторі обов’язково знайдеться та людина, якій буде це цікаво. При обсягах користувачів, який переживає нинішній інтернет, це неминуче. Ось, для чого потрібен інтернет. Краще рішення, яке ви можете придумати для якнайшвидшого поширення інформації — це інтернет. У ньому немає ніякої цензури. В інтернеті можна знайти все.
Мабуть, ці два пункти відображають саме загальне зміст мети інтернету на сьогоднішній момент. Як ми вже говорили, інтернет володіє двома сторонами, а саме хорошою і поганою. Хороша сторона — величезна кількість корисної інформації, яка знаходиться у відкритому доступі і вільна для використання. Погана сторона — це все той зміст, який вказує на вади сучасного людського суспільства. Тероризм, націоналізм, пропаганда споживацького способу життя, втрата особистих даних та багато багато іншого.
На жаль, в інтернеті погана сторона представлена більш яскраво, ну а світла творить сторона блякне. Все залежить від самих користувачів інтернету. Ми самі наповнюємо наше життя і визначаємо її якість. Ми самі наповнюємо інтернет і визначаємо його провідну сторону.
Результат пошуку зображень за запитом "інтернет"
2) Функції провайдера
Постачальник послуг Інтернету також провайдер послуг Інтернетунадавач послуг ІнтернетуІнтернет-провайдер — забезпечувати, надавати доступ — організація, яка надає послуги доступу та передачі (інформації) певними інформаційними каналами.
Подібні організації часто надають комплексне рішення доступу та користування інтернетом. До числа послуг, які надають провайдери можуть входити:
·         доступ до інтернету по комутованим лініям надійного зв'язку
·         надання дискового простору для зберігання та забезпечення роботи сайтів (хостинг);
·         підтримка сервісів електронних поштових скриньок чи віртуального поштового сервера;
·         розташування обладнання клієнтів на власних технічних потужностях та лініях зв'язку (колокація);
·         оренда відокремлених та віртуальних серверів, резервування даних тощо.
Інтернет-провайдерів можна поділити на певні типи, відповідно до послуг, які вони надають:
·         провайдери доступу;
·         хостинг-провайдери;
·         магістральні (backbone) провайдери;
·         канальні провайдери;
·         провайдери «останньої милі» тощо.
З юридичного боку, інтернет-провайдер — це оператор зв'язку, що має ліцензію на надання однієї з нижченаведених послуг:
·         послуги зв'язку по наданню каналів зв'язку;
·         послуги зв'язку в мережах передачі даних, за винятком передачі голосової інформації;
·         послуги зв'язку з передавання голосової інформації в мережах передачі даних;
·         телематичні послуги зв'язку.
3) Служби Інтернету
Служби мережі Internet - це системи, що надають послуги користувачам мережі. До них належать:
o електронна пошта (E-mail);
o Internet-пейджери;
o Телеконференції (форуми);
o Списки розсипок (mail lists);
o WWW;
o FTP;
o IRC (Internet Relay Chat) та деякі інші.
Електронна пошта являє собою систему, що надає змогу формувати, пересилати, зберігати та читати текстові документи, електронні таблиці в певному форматі, графічні файли, програми тощо. В електронному листі можна застосовувати цифровий підпис та шифрування. Характерною рисою E-mail є те, що вона діє в режимі off-line.
Internet -пейджери - безкоштовні програми для безпосереднього спілкування у мережі. Вони можуть виконувати функції передачі файлів, електронної пошти, голосових повідомлень, новин і т. п. Найкращий та найпоширеніший сучасний Internet-пейджер - ICQ (Аська).
Телеконференція (форум) - послуга Internet, за допомогою якої абонент може залишати своє відкрите повідомлення в мережі. Пізніше його можуть переглянути зацікавлені користувачі і дати таку ж відкриту відповідь. Фактично телеконференції являють собою колективну тематичну електронну пошту.
Списки розсипок - послуга, яка полягає в об'єднанні за одною адресою електронної пошти адрес багатьох передплатників списку розсипки. Якщо на таку адресу надсилається лист, то його одержують всі передплатники цього списку. Ця служба не має власного не має власного протоколу і працює тільки через електронну пошту.
WWW (World Wide Web) - служба прямого доступу, що потребує повноцінного підключення до Internet та дозволяє інтерактивно взаємодіяти з представленою на Web-серверах інформацією. Вона базується на принципі гіпертексту і може представляти інформацію з застосуванням всіх можливих мультимедійних засобів: аудіо, відео, текст, графіка і т.п.
FTP-послуга - служба прямого доступу до файлів у файлових Internet-архівах, яка потребує повноцінного підключення до мережі.
IRC - система "розмовних кімнат", так званих чатів. Це інтерактивна служба, яка дає можливість спілкування користувачів в режимі реального часу за допомогою текстових повідомлень, що набираються на клавіатурі.
Поширеними в мережі Internet є також служби пошуку інформації, які підтримуються однією з груп учасників мережі. Основними інструментами пошуку інформації є:
o пошукові машини (spiders, crowlers), основна функція яких полягає в дослідженні Інтернету з метою збору даних про наявні Web-сайти та видача звіту про Web-сторінки, які задовольняють вимоги запиту користувача. Пошукова машина фактично є великою локальною мережею, яка складається з потужних комп'ютерів із великим обсягів дискової памяті. Останні поділені на підгрупи (кластери), між якими розподіляється інформація. На сервері пошукової машини текст розбивається на окремі слова, кожному з яких присвоюються певні координати, котрі заносяться в таблицю сервера разом з гіперпосиланням на IP-адресу. Коли пошукова система отримує запит, вона шукає відповідь у власній таблиці, а не загалом у мережі Internet. Серед сучасних інформаційно-пошукових машин лідерами є yahoo.comyandex.rurambler.rugoogle.com;

Немає коментарів:

Дописати коментар